CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç, 12 Haziran 2025 tarihinde Tire’de meydana gelen ve Mustafa Hüseyin Barış’ın hayatını kaybettiği ve Turgay Evcimik’in ağır yaralandığı trafik kazası sonrasında, Tire-Torbalı karayolundaki 20 yıldır çözülmeyen altyapı sorunlarını Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı.

İzmir’de FETÖ/PDY’ye hücre evleri operasyonu: 40 gözaltı
İzmir’de FETÖ/PDY’ye hücre evleri operasyonu: 40 gözaltı
İçeriği Görüntüle

20 YILLIK İHLALİN BİLANÇOSU

CHP’li Kılıç, yaptığı açıklamada, “Tire-Torbalı karayolu, sanayi işçilerinin her gün hayatlarını tehlikeye attığı bir ‘ölüm yolu’ haline gelmiştir. Bu güzergahta yılda ortalama 24 kaza meydana gelmekte ve önlem alınmayan her geçen gün yeni canlar kaybedilmektedir. TOSBİ’de faaliyet gösteren 105 fabrikanın binlerce çalışanı da hep bir ağızdan ‘Artık Yeter’ diyorlar. Son kazanın ardından eylem yaptılar. Göz göre göre gelen ölümleri durdurmak istediler. Çünkü organize sanayi işçileri ölüme değil işe gitmek istiyorlar” dedi.

CHP’li Kılıç, şunları söyledi:

“Her gün yaklaşık 2 bin 500 aracın geçtiği bu yol, yıllardır tek şeritli olarak hizmet vermektedir. Sanayi işçileri, mesaiye gitmek için her sabah canlarını ortaya koymaktadır. 20 yıl boyunca dile getirilen talepler göz ardı edilmiştir. Bu kazanın sorumlusu sadece yolun tek şeritli olması değil, 20 yıldır göz ardı edilen altyapı sorunlarıdır. Sanayi işçisinin hayatını hiçe sayan anlayışa son verilmelidir. Derhal, tek şeritli yol ikiye bölünmeli, sinyalizasyon sistemi kurulmalı, güvenlik önlemleri alınmalı ve denetimler sıklaştırılmalıdır.

Mustafa Hüseyin Barış’ın ve tüm kaybettiğimiz canların adına bu mücadeleden vazgeçmeyeceğiz. Bu yol bir daha can almamalı, sanayi işçimiz güvenle işine gidip güvenle evine dönmelidir. Bu konunun takipçisi olacağız.”

ULAŞTIRMA BAKANINA 7 SORU

CHP’li Kılıç, TBMM Başkanlığına verdiği soru önergesinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir Uraloğlu tarafından aşağıdaki soruların yanıtlanmasını istedi:

1.Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ girişleri dâhilinde bölünmüş yola dönüştürülmesi için ilk başvurunun 20 yıl önce yapıldığı belirtilmektedir. Bakanlığınız bu başvuruyu hangi tarihte teslim almıştır? Başvuruyla ilgili bugüne dek herhangi bir işlemler ve projelendirme çalışması yapılmış mıdır?

2.Söz konusu güzergâhı bölünmüş yol hâline getirmek veya sinyalizasyon-aydınlatma gibi iyileştirmeler yapmak üzere Bakanlığınızın yatırım programında ayrılmış ödenek var mıdır? Varsa miktarı nedir?

3.2005-2025 yılları arasında Tire-Torbalı Karayolu’nun TOSBİ bağlantı noktalarında meydana gelen (ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı) kaza sayısı kaçtır? Bu kazalarda kaç vatandaşımız yaşamını yitirmiş, kaçı yaralanmıştır?

4.TOSBİ’deki yaklaşık 105 fabrikanın vardiyalı çalışma düzeni göz önüne alındığında, yol kapasitesinin yetersiz kaldığı yönündeki şikâyetler Bakanlığınıza kaç kez iletilmiştir? Bu başvurulara verilen yanıtlar nelerdir?

5.Bölgede ağır tonajlı araç trafiği de dâhil olmak üzere günlük 2 bin 500 araç geçtiği dikkate alındığında, mevcut yolun taşıt trafiği analizleri ve risk değerlendirmeleri yapılmış mıdır? Yapıldıysa sonuçları nelerdir?

6.İşçi güvenliğini teminen kısa vadede hayata geçirilmesi planlanan acil önlemler (geçici sinyalizasyon, radar-hız kontrol sistemi, yaya üst/alt geçidi vb.) var mıdır?

7.Tire Organize Sanayi Bölgesi’nin büyüme öngörüleri doğrultusunda 2030 yılına dek planlanan ulaştırma ve altyapı projeleri bulunmakta mıdır? Bulunuyorsa proje detayları, bütçesi ve bitiş tarihleri nelerdir?

Kaynak: Haber Merkezi