Türkiye Otizm Meclisi Yürütme Kurulu Üyesi Avukat Sedef Erken, otizm tanılarının giderek arttığını belirterek, “10-15 yıl önce 150 çocukta 1 iken bugün 33 çocuktan 1’i otizm tanısı alıyor. Bu durum eğitim, sağlık ve bakım ihtiyaçlarını büyütüyor” dedi. Erken, Otizm Eylem Planı ile sahadaki sorunların çözümüne çalıştıklarını, ancak veri eksikliği ve koordinasyon sorunları yaşandığını dile getirdi.

Okullarda erişim sorunları
Erken, okullarda bazı öğretmenlerin otizmli öğrencileri istemediğini ve velilerin TİHEK kararlarıyla haklarını aramak zorunda kaldığını anlattı. Kendi oğlunun teknik lisede özel eğitim sınıfı açılmadığı için TİHEK kararıyla ancak bir yıl eğitim alabildiğini belirtti.

TBMM yeni haftaya yoğun gündemle başlıyor
TBMM yeni haftaya yoğun gündemle başlıyor
İçeriği Görüntüle

Milli Eğitim Bakanlığı verileri
Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mustafa Otrar, Türkiye’de 438 bin özel eğitim öğrencisi bulunduğunu açıkladı. Bunların 383 bini temel eğitimde, 67 bini özel eğitim kurumlarında ve 97 bin 925’i özel eğitim sınıflarında bulunuyor. Yaklaşık 11 bin öğrenci ise evde eğitim alıyor. Son 5 yılda otizm spektrum bozukluğu tanısı alan öğrenci sayısı 93 bin 447 olarak kaydedildi.

Gelecek projeksiyonu ve planlama ihtiyacı
Otrar, 2030 yılında kaynaştırma öğrencilerinin 750 bine, 2050’de ise 1 milyonu geçeceğini öngördüklerini belirterek, devletin bu alanda sistematik bir planlama yapması gerektiğini vurguladı. Bu veriler ışığında, kapsamlı bir otizm stratejisi ve kamu yönetimi koordinasyonu hayati önem taşıyor.

Kaynak: haber merkezi