İstanbul 7. İdare Mahkemesi, Martı’nın sunduğu TAG hizmetinin yasal koşulları karşıladığına hükmederek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni (İBB) haksız buldu. Üst mahkeme de İBB’nin itirazını reddetti. Böylece Martı’nın “e-ulaşım lisansı” almasının önü açıldı.
Uygulama yasal zemine kavuştu
Elektrikli scooter ve moped hizmetlerine ek olarak TAG adını verdiği sürücülü ulaşım modelini de sunan Martı, özel araç sahiplerinin yolcu taşımasına dayalı sistemle dikkat çekiyor. “Yol arkadaşlığı” olarak tanımlanan bu hizmet, uzun süredir yasal tartışmaların odağında yer alıyordu.
İBB ve taksi odaları korsan diyor
İBB ve taksi odaları, TAG hizmetini “korsan taşımacılık” olarak nitelendiriyor ve hizmetin ruhsatsız olduğunu savunuyordu. Ancak mahkemenin verdiği kararla bu iddialar geçerliliğini yitirdi. Uzmanlar, kararın İstanbul’daki ulaşımda sağlıklı rekabetin önünü açacağını belirtiyor.
Taksi sorunlarına alternatif doğdu
İstanbul’da sarı taksilerle ilgili yaşanan sorunlar — yolcu seçme, kısa mesafe almama, agresif tutumlar ve ödeme krizleri — son yıllarda sıkça gündeme geliyor. Martı TAG gibi uygulamalar, bu sorunlara alternatif olarak kullanıcıya puanlama, takip ve şeffaflık gibi avantajlar sunuyor.
Daha erişilebilir ulaşım mümkün mü?
Martı, sunduğu modelle şehir içi ulaşımda daha ekonomik ve erişilebilir çözümler vadederken; yolcu güvenliği, konforu ve hizmet kalitesi açısından da yeni bir dönemin kapısını aralıyor.