Fransa Sağlık Bakanı Stéphanie Rist, ülkede tespit edilen ilk Ebola vakasına ilişkin temaslı olduğu değerlendirilen 5 kişinin tedbir amaçlı karantinaya alındığını açıkladı.

Rist, France 2 kanalına verdiği röportajda konuya ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ndeki insani yardım görevinden dönen bir doktorda Ebola virüsünün tespit edildiğini hatırlatan Rist, söz konusu kişinin deneyimli bir hekim olduğunu ifade etti.

Bakan Rist, doktorun hastalığın erken evresinde olduğunu ve uçağa bindiği sırada herhangi bir belirti göstermediğini, bu nedenle bulaşıcılık riskinin düşük değerlendirildiğini belirtti.

Uçuş sırasında baş ağrısı şikâyeti yaşayan doktorun durumu yetkililere bildirdiği, uçak inişinde sağlık ekiplerince karşılanarak hastaneye kaldırıldığı ve 21 günlük karantinaya alındığı aktarıldı.

'Hareket yaşını öğren, sağlıklı yaşa'
'Hareket yaşını öğren, sağlıklı yaşa'
İçeriği Görüntüle

Yetkililer, uçuş sırasında doktora yakın temas ettiği düşünülen kişileri belirleyerek inceleme başlattı. Yapılan çalışmalar sonucunda 5 kişinin tespit edilerek kontrol amaçlı karantinaya alındığı açıklandı.

Fransa Sağlık Bakanlığı daha önce yaptığı açıklamada, KDC’den dönen bir doktorda Ebola virüsünün tespit edildiğini ve bunun ülkede bu dönemde görülen ilk vaka olduğunu duyurmuştu. Hükümet yetkilileri ise durumun yakından takip edildiğini ve kontrol altında olduğunu bildirmişti.

Kaynak: Haber Merkezi