İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu çatısı altında bulunan kulüplerin katıldığı “2025-2026 Sezonu Amatör Spor Kulüpleri Ayni ve Nakdi Yardım Töreni”ne Kültürpark Celal Atik Spor Salonu’nda ev sahipliği yaptı. Programın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Tugay, İzmir’in su kaynakları, Harmandalı düzenli depolama tesisi, otopark abonman uygulaması ve Karşıyaka sahilindeki çay bahçesi tartışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Tugay, İzmir’in su sorununa yönelik çalışmaların sürdüğünü belirterek şunları söyledi:
“Günlerden beri sürekli yeni çözümler için çalışıyoruz. Bazılarında da sona yaklaştık. Yani ben şu anda kesinlikle bir şey söylemek istemem çünkü İzmir’e karşı sorumluluğumuz var. Bir sorumluluğun gereğini yerine getirmemiz lazım. Bu tabii sadece bana ait bir sorumluluk değil. Bakanlıklara, İzmir’in milletvekillerine de ait sorumluluklar var. Herkesin İzmir için doğru olanı, iyi olanı, hepimizin sıkıntı yaşamaması için yapılması gerekeni savunmasını beklerim. Ben o çerçevede hareket ediyorum.”
Tugay, Harmandalı Düzenli Katı Atık Depolama Tesisi ve Gördes Barajı konularına da değinerek şunları söyledi:
“Bugün bir bilim insanı çıkıp ‘Gördes Barajı tadilat yapılmalı, bu delik bir baraj’ diyor. Arkadaşlar, yeraltından ve yeryüzünden su aldığımız pek çok kaynak var. Onları İzmirlilerin sıkıntı yaşamadan kullanması için çabalıyoruz. Barajın ölü hacmindeki suyu kullanmak da akılcı bir çözüm. Daha henüz kışın başındayız. Önümüzdeki haftalarda yeterli yağışlar yağacağını umuyorum. Ama suyun çok değerli olduğunu, hepimizin suyu özenle kullanması gerektiğini herkes hatırlasın.”
Devlet kurumlarına da çağrıda bulunan Tugay, şöyle konuştu:
“Suyu temin etmek Devlet Su İşleri’nin görevidir. Devlet Su İşleri’nin bağlı olduğu bakanlıkla beraber İzmir’e yeni su kaynakları temin etmelerini bekliyoruz. Özellikle tarımda serbest, vahşi sulamayla yapılan sulamalar ya da yanlış ürün seçimleri nedeniyle olan aşırı su tüketimini durdurmalarını ve daha dengeli bir su tüketimi için yardımcı olmalarını bekliyoruz. Barajların seviyesi gerçekten iyi değil ama önümüzdeki günlerde yakın zamanda sorun yaşatmayacak şekilde bazı yağışlar olacağını bekliyorum. Sadece yaz için daha çok endişe hissediyoruz. Onun da her vatandaşımıza düşen bir sorumluluğu var. Dikkatli kullanmak gerekiyor suyu. Ama devletimizin de bazı kararları almakta gecikmemesi lazım.”
Gazetecilerin Alsancak Tek Otopark’ta başlatılan abonman uygulamasına ilişkin sorularını yanıtlayan Tugay, şu değerlendirmeyi yaptı:
“Değerli arkadaşlarım, bizim otopark işletmeleri bağlantılı ciddi bir zararımız var. Hakan Bey bununla ilgilenmiyor galiba ama bir taraftan vergi borcunuzu, SGK borcunuzu ödeyin diye belediyelerin boynuna biniyorlar; diğer taraftan da tasarruf için almaya çalıştığımız önlemler konusunda bize destek olmuyorlar. Çok ciddi bir zarar var, otopark işletmelerinden kaynaklanan. Bunların hepsi personel gideri bağlantılı şeyler. Biz bu otopark yerlerini orada oturan vatandaşlarımıza ve esnafa tahsis ettik. Başka insanlara tahsis etmedik. Bulabildiğimiz en iyi çözümü bulduğumuza inanıyorum. Bu şekilde belediye büyük bir zarardan kurtulmuş olacak. Bunu bu yönüyle görmek lazım.”
Tugay, uygulamadan memnun olan vatandaşların da bulunduğunu belirterek;
“Şikayet edenleri duyuyoruz ama memnun olanları da duyuyorum. Çok memnun olan bir sürü vatandaşımız var. İleriki günlerde ne yapmamız gerekiyorsa yaparız. Ama ne belediyeyi zarara uğratmak gerekir ne de otoparkları usulsüzce yapılara teslim etmek gerekir. Bunlara karşı önlem almanın en güzel yolu, o bölgede iş yeri olan esnafa otoparkları vermektir. Biz de onu yaptık” dedi.
Karşıyaka sahilindeki çay bahçesiyle ilgili “kaçak yapı” iddialarına da yanıt veren Tugay, şu ifadeleri kullandı:
“Gerçekten okuduğum zaman irkildim. Resmen ‘Ne kaçak yapısı?’ dedim. Sanki kendime bir şey yapmışım gibi söylüyorlar. Bu lafı edilen yapı, Karşıyaka halkının çok talep ettiği, deniz kenarında oturabileceğimiz uygun fiyatlı bir çay bahçesi talebi nedeniyle yapılmış geçici bir yapıdır. İstediğimiz zaman da kaldırabileceğimiz bir yapıdır. Bunu ‘kaçak yapı yapıldı’ şeklinde nitelemek çok ayıp geliyor bana. İnsanların aklıyla alay etmek ya da oradaki halkın orayı nasıl kullandığına dair hiçbir bilgisi olmamak cahilliktir.
Karşıyaka’nın emeklisi, orta gelirli yurttaşları sadece Karşıyaka’dan değil, İzmir’in her yerinden gelip o çay bahçesinde çay içiyorlardı. Sohbet ediyorlardı, kahvaltılıklarını yanında getirip orada kullanma fırsatı buluyorlardı. Ve tuvalet en çok istenen şeylerden birisiydi. O taleplere karşılık yaptık. Önümüzdeki günlerde yapacağımız düzenlemelerle gereğini yapacağız. Halkımıza hem o tesis hem başka tesisleri hizmete sunmaya devam edeceğiz. Ben kendim için hiçbir şey yapmadım. Halkımız için yaptıysam yaptım.
Şu anda Harmandalı’yla ilgili bir sorun yok. Yani çöp depolama ya da çöp transferiyle ilgili bir sorun yok. Büyükşehir Belediyesi, kendisine getirilen, tırlarla oraya ulaştırılan bütün çöpleri doğru yerlere iletiyor. Ama bazı ilçelerimizde nedenini detaylı bilemiyorum, o başkan arkadaşlarımıza sormak lazım yeterli çöp toplanmıyor. Bunu bir iki ilçede görüyoruz. Ben yardımcı olmaya çalışıyorum, çalıştım. Fiziki olarak da gidip elimden geleni yapacağımı söyledim ama umduğum kadar iyi karşılanmadım. Halkın yanlış bilgilendirilme çabası içinde olduğunu görüyorum. Ama ne olursa olsun ben üzerime düşeni yapacağım. Herkese de tavsiyem, kendi işlerini yapsınlar. Herkes işini iyi yaparsa emin olun hiçbir sorun kalmaz.”




