İzmir’deki Yaşar Üniversitesi, “Öğretmeden Öğrenmeye Geçiş” modeli kapsamında dersleri yapay zeka destekli etkileşimli platformlara dönüştüren yeni bir eğitim sistemini hayata geçirdi. Model, öğrenciyi merkeze alan ve aktif katılımı teşvik eden yenilikçi bir öğrenme anlayışı sunuyor.
Öğrenciyi merkeze alan yeni eğitim paradigması
Yaşar Üniversitesi Yenilikçi Öğretme ve Öğrenme Birimi öncülüğünde geliştirilen model, dersleri geleneksel bilgi sunumunun ötesine taşıyarak öğrencilerin yaparak, deneyimleyerek ve sorgulayarak öğrenmesini hedefliyor. Akademik İşlerden Sorumlu Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Aylin Güney Gevrek, “Öğrenciyi merkeze alan ve aktif katılımı teşvik eden yeni bir eğitim paradigmasını hayata geçiriyoruz” dedi.
Yapay zeka tabanlı öğrenme araçları
Prof. Dr. Güney, modern öğretim tekniklerinin verimliliğini bilimsel yöntemlerle takip ettiklerini belirterek, fakültelere ve bölümlere özel eğitim programları tasarlandığını vurguladı. Yapay zeka ve dijital öğrenme araçlarının derslere ve araştırmalara etik ve verimli entegrasyonu için akademisyenlere ileri düzey eğitimler sunuluyor.
Türkiye’ye örnek olabilecek model
Yeni yaklaşım, Ege Bölgesi’nde ilk olma niteliği taşırken, Türkiye genelinde de model olabilecek bir sistem olarak değerlendiriliyor. Bologna Süreci kapsamındaki ders uyum ve güncellemeleri, üniversite bünyesinde geliştirilen “Öğrenme Çıktısı Asistanı GPT” ve “Backward Design Ders Tasarım Aracı” ile hızla tamamlandı. Bu araçlar sayesinde onlarca ders yeniden tasarlanarak öğrencilerin bilgi üreten birer özne haline gelmesi hedefleniyor.