YAŞAM

Üniversitelerde 3 yılda mezuniyet ve AKTS reformu kapıda

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, üniversitelerde atılacak yeni adımları içeren “2030’a Doğru Türk Yükseköğretiminin Yol Haritası” hakkında açıklamalarda bulundu

Özvar, açıklamalarına başlamadan önce İsrail’in 7 Ekim 2023’ten bu yana Gazze’de yürüttüğü saldırıları sert bir dille eleştirdi. Özvar, Gazze’de çoğunluğu bebek, kadın, hasta ve yaşlılardan oluşan Filistin halkına yönelik katliam politikalarının insanlığın vicdanını derinden yaraladığını belirterek, uluslararası özgürlük birliği “Sumud” koalisyonunun barışçıl dayanışmayı temsil ettiğini ifade etti.

Kalite odaklı süreç yönetimi ve liderlik

YÖK’ün yol haritası hakkında detaylı bilgi veren Özvar, projenin süreklilik kazanmasının önemine değindi. Üniversitelerde kalite güvencesi sistemlerinin etkin ve kapsayıcı hale getirilmesi, liderlik kültürünün güçlendirilmesi ve dijital dönüşümün eğitim, öğretim ve araştırma süreçlerinde etkin kullanılması hedefleniyor. Özvar, “Üniversitelerimizin stratejik yönetimden toplumsal katkıya kadar her alanda kaliteyi önceleyen bir bakış açısıyla hareket etmesi, 2030 vizyonunun temel dayanaklarından biridir” dedi.

3 yılda mezun olabilme imkanı

Özvar, başarılı öğrencilerin dilerse 3 yılda mezun olabilmelerini sağlayacak yapısal reformlar üzerinde çalışacaklarını açıkladı. Bu reformlarla yükseköğretim sisteminin hem daha verimli hem de uluslararası standartlara daha uyumlu hale geleceğini belirten Özvar, mezunların sahip oldukları beceri ve yetkinliklerle küresel düzeyde rekabet edebilen bireyler olacağını vurguladı.

AKTS sistemi yeniden değerlendirilecek
Özvar, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ile ilgili düzenlemeler yapılacağını da duyurdu. 4 yıllık lisans programlarında gereken 240 AKTS’nin gözden geçirilerek, derslerin yanında uygulamalı eğitime daha fazla yer verilmesi planlanıyor. Avrupa’da öğrenciler 180 AKTS ile mezun olabildiğine dikkat çeken Özvar, bu dönüşümün lisans ve önlisans programlarını kapsayacağını belirtti.

YÖK Başkanı, tüm bu çalışmaların yükseköğretimin verimliliğini artırmayı, öğrencilerin eğitim sürecini hızlandırmayı ve Türkiye’nin eğitimde uluslararası standartlara uyumunu güçlendirmeyi amaçladığını ifade etti.