Meteoroloji mühendisi Adil Tek, Türkiye'de yaz mevsiminin bu yıl aşırı sıcaklarla değil, süresinin uzamasıyla öne çıkacağını belirtti. Tek, iklim modellerinin eylül ve ekim aylarında da yaz sıcaklıklarının etkisini sürdüreceğini gösterdiğini ifade etti.

Niğde'de havai fişek fabrikasında patlama'1 ölü, 1 yaralı
Niğde'de havai fişek fabrikasında patlama'1 ölü, 1 yaralı
İçeriği Görüntüle

Avrupa'da etkili olan ve "Omega blokajı" olarak adlandırılan yüksek basınç sisteminin Portekiz, İspanya, Fransa ve Almanya başta olmak üzere birçok ülkede rekor sıcaklıklara neden olduğunu belirten Tek, bu sistemin Türkiye üzerindeki etkisinin ise daha farklı olduğunu söyledi.

İstanbul'da boğaz hattında etkili olan poyrazın sıcaklığı dengelediğini ifade eden Tek, kentte sıcaklıkların genel olarak 27-30 derece arasında seyrettiğini, geçen yıl görülen uzun süreli sıcak hava dalgalarının ise bu yıl şu ana kadar yaşanmadığını kaydetti.

Temmuz ayının ilk günlerinden itibaren Trakya ve Ege Bölgesi'nde sıcaklıkların mevsim normallerinin birkaç derece üzerine çıkacağını belirten Tek, İzmir, Manisa, Aydın ile Edirne, Kırklareli, Tekirdağ ve Çanakkale'de sıcaklıkların 40 dereceye yaklaşabileceğini söyledi.

Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde görülen 37-38 derecelik sıcaklıkların mevsim normalleri içinde olduğunu ifade eden Tek, bu yıl genel olarak geçen yıllara kıyasla aşırı sıcak bir yaz beklenmediğini dile getirdi.

Yazın etkisinin sonbahara sarkacağını vurgulayan Tek, "Daha çok sıcakları yazın uzaması şeklinde göreceğiz. Eylül ve ekim aylarında 'Bu yaz daha bitmedi' diyeceğiz. Şu anki iklim modelleri yazın uzayacağını gösteriyor" dedi.

Kaynak: Haber merkezi