Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayımlanan verilere göre, Türkiye'nin turizm trafiğinde mayıs ayında düşüş kaydedildi. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün geçici verilerine dayanılarak hazırlanan istatistiklerde, 2026 yılı mayıs ayında ülkeye gelen yabancı ziyaretçi sayısının geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 3,58 oranında gerilediği belirtildi. Mayıs ayında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı 4 milyon 856 bin 862 olarak kayıtlara geçti. Böylece önceki ay başlayan düşüş eğilimi mayıs ayında da sürdü. Nisan ayında yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 9,4’lük azalma yaşanmıştı.
Antalya ve İstanbul ilk sıralarda yer aldı
Mayıs ayında Türkiye’ye giriş yapan yabancı ziyaretçilerin tercih ettiği iller arasında ilk sırayı Antalya aldı. Turizmin önemli merkezlerinden Antalya, 1 milyon 619 bin 78 yabancı ziyaretçiyi ağırlayarak toplam girişlerin yüzde 33,34’ünü oluşturdu.
Antalya’yı 1 milyon 616 bin 117 ziyaretçiyle İstanbul izledi. İstanbul’un toplam yabancı ziyaretçiler içindeki payı yüzde 33,27 olarak gerçekleşti. Böylece iki şehir, Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin yaklaşık üçte ikisine ev sahipliği yaptı.
Listede üçüncü sırada 381 bin 355 ziyaretçiyle Muğla yer alırken, ilin toplam payı yüzde 7,85 oldu. Edirne 352 bin 840 ziyaretçi ve yüzde 7,26’lık oranla dördüncü sıraya yerleşti. İzmir ise 161 bin 461 yabancı ziyaretçiyle beşinci sırada bulunurken, toplam payı yüzde 3,32 olarak kaydedildi.
İlk beş aylık dönemde de gerileme yaşandı
2026 yılının ocak-mayıs dönemine ait veriler de yabancı ziyaretçi sayısında düşüşe işaret etti. Buna göre yılın ilk beş ayında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,56 azalarak 15 milyon 226 bin 624 oldu.
Bu dönemde en fazla yabancı ziyaretçi girişinin gerçekleştiği il 6 milyon 953 bin 482 kişiyle İstanbul oldu. İstanbul toplam girişlerin yüzde 45,67’sini oluşturdu. Antalya ise 3 milyon 245 bin 959 ziyaretçi ve yüzde 21,32’lik payla ikinci sırada yer aldı.
Edirne 1 milyon 419 bin 990 ziyaretçiyle üçüncü sıraya yerleşirken, Muğla 591 bin 817 ziyaretçiyle dördüncü, Artvin ise 531 bin 453 ziyaretçiyle beşinci sırada bulundu.
Turizm merkezleri ağırlığını koruyor
Açıklanan veriler, Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin büyük bölümünün İstanbul, Antalya ve Muğla gibi turizm potansiyeli yüksek şehirlerde yoğunlaştığını gösterdi. Mayıs ayındaki düşüşe rağmen bu merkezlerin turizm hareketliliğindeki belirleyici rolünü sürdürdüğü görülürken, yılın kalan bölümünde ziyaretçi sayılarındaki değişim ve turizm gelirleri yakından takip edilecek.



