Dünya

İngiltere Başbakanı istifa ettiğini açıkladı

Yerel seçimlerde alınan sonuçların ardından baskı altında kalan Starmer, görevinden ayrıldığını duyurdu.

İngiltere Başbakanı Keir Starmer, istifa ettiğini kamuoyuna açıkladı. Yerel seçimlerde yaşanan başarısızlığın ardından uzun süredir istifa baskısıyla karşı karşıya olan Starmer, dün akşam saatlerinde görevini bıraktığını bildirdi.

ABD Başkanı Donald Trump ise daha önce yaptığı açıklamada, “Starmer istifa edecek. Göç ve enerji politikalarında büyük başarısızlık yaşadı” ifadelerini kullanmıştı.

“Kral ile görüştüm, istifa ettim” açıklaması

Downing Street 10 Numara’daki Başbakanlık Konutu önünde açıklama yapan Starmer, görev süresi boyunca birlikte çalıştığı ekibine teşekkür ederek, “Kral ile görüştüm, istifa ettim” dedi.

Starmer’ın istifasıyla birlikte İngiltere’de siyasi gündemin hareketlenmesi bekleniyor.