Projenin başta 1080 gün içinde tamamlanacağının açıklandığını ancak 13 yıl ve 4700 gün geçmesine rağmen sadece yüzde 53’ünün tamamlandığını belirten Ösen, “Bu hızla proje nasıl 2027’de bitecek?” sorusunu yöneltti.

2028 hedefi açıklandı, 2027 ertelendi

CHP’li Ösen, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na verdiği yazılı soru önergesine gelen yanıta dikkat çekerek, projenin planlanan süresinin 2028 yılına uzatıldığını vurguladı. Ösen, “Bakanlık, projeyi 2028 yılında bitirmeyi planladığını söyledi. Yani 2027 hedefi şimdiden ertelenmiş durumda” dedi.

Maliyet artışı dikkat çekti: 19 kat yükseldi

Milletvekili Ösen, projenin yıllara göre artan bütçesini kamuoyuyla paylaşarak maliyetlerin vatandaşın cebine yük olduğunu savundu:

Buna göre proje maliyetinin son 13 yılda yaklaşık 19 kat arttığı ifade edildi.

İhale süreciyle ilgili sorular yanıtsız kaldı

Ösen, projeyle ilgili ihale sürecine dair verdikleri soru önergesinin ise yanıtsız bırakıldığını açıkladı. “Projenin tüm ihale aşamaları tamamlandı mı? Hangi firmalara, hangi bedellerle ihale verildi?” sorularının cevapsız kaldığını belirten Ösen, kamu kaynaklarıyla yürütülen projelerde şeffaflığın zorunlu olduğunu söyledi.

“AK Parti, bir seçimi daha vaatlerle geçiştiriyor”

Projenin uzun süredir tamamlanamamasına da dikkat çeken Ösen, “Ankara-İzmir Hızlı Tren projesini 13 yıldır bitiremiyorlar. Görünen o ki, AKP bir seçimi daha vaatlerle geçiştirecek” ifadeleriyle hükümeti eleştirdi.