Abbas Arakçi, Marco Rubio’nun İran ile savaşa dair açıklamalarına sosyal medya üzerinden yanıt verdi. Arakçi, Amerika Birleşik Devletleri’nin İsrail adına savaşa girdiğini savunarak, İran’dan ABD’ye yönelik hiçbir zaman tehdit olmadığını ileri sürdü.

ABD, İran Petrolüne Geçici Muafiyet Tanıdı
ABD, İran Petrolüne Geçici Muafiyet Tanıdı
İçeriği Görüntüle

Arakçi paylaşımında, “Rubio hepimizin bildiği şeyi itiraf etti: ABD, İsrail adına kendi isteğiyle bir savaşa girdi. İran'dan hiçbir zaman sözde bir ‘tehdit’ olmadı. Dolayısıyla hem Amerikan hem de İran kanının dökülmesi, ‘önce İsrail’ diyenlerin sorumluluğundadır” ifadelerine yer verdi.

İranlı Bakan ayrıca Amerikan halkının mevcut politikalardan daha iyisini hak ettiğini belirterek, Washington yönetiminin kararlarını eleştirdi. Açıklama, İran ile ABD arasındaki süregelen gerilim ve bölgedeki çatışma ortamının devam ettiği bir dönemde geldi.

Kaynak: Haber Merkezi